Versió en català. Versión en castellano. Original, en gallec.
Diumenge passat dia 20 es van celebrar eleccions al Land alemany de Baixa Saxònia. Els Pirates locals tenien les esperances posades a traspassar el llindar del 5% dels vots, cosa que els garantia l’entrada al parlament. L’expectació era enorme, sobretot després dels èxits aconseguits pel Moviment Pirata alemany, que ja compta amb presència parlamentària als Länder de Berlín, Sarre, Schleswig-Holstein y Renania del Nord-Westfalia.
Comptant amb la col·laboració més o menys directa d’aproximadament 3.000 afiliats, els Pirates de Baixa Saxònia van organitzar onze llocs d’informació per tot el Land, cinc d’ells a la ciutat de Hanóver. Va ser una campanya imaginativa – encara que no tant com a les que ens té acostumats el Piratenpartei – que va incloure “l’assalt” de cartells electorals aliens, piratejats amb una tira en la qual es llegia: “… o vota Pirata”. Van vestir la ciutat de taronja amb pancartes gegants, recordant la importància de votar Pirata per tal de canviar les coses. Era la primera vegada que aquest Land comptava amb Pirates anant a l’abordatge, i tot esforç es va considerar poc.
A la festa de final de campanya, celebrada a una discoteca local, tothom estava pendent de les dades que anaven sortint per les dues pantalles gegants col·locades a aquest efecte. Mentre esperaven els resultats, diversos candidats eren entrevistats a l’escenari instal·lat. La televisió local també va voler fer-se ressò de l’expectació i va enviar-hi a diversos periodistes.
Els primers resultats van caure com un doll d’aigua freda. El Partit Pirata de Baixa Saxònia rondava el 2% dels vots, lluny d’aconseguir el 5% que precisava per fer-se un lloc al parlament. Les cares dels assistents no amagaven la decepció per l’esdevingut. El resultat final (del 2,1% dels vots) va deixar una sensació agredolça, ja que malgrat no ser suficient per aconseguir escons, sí que ho era per aconseguir finançament estatal, cosa que sens dubte els Pirates de Baixa Saxònia aprofitaran en la seva propera lluita electoral.
Coincidint amb la campanya, es va celebrar a Hanóver un taller internacional sobre organització de campanyes electorals. Van anar-hi pirates de diversos llocs del món: Suècia, Països Baixos, Bèlgica, Nova Zelanda, Romania, França, República Txeca … També van arribar pirates alemanys d’altres Länder, que havien anat a Hanóver amb la intenció de col·laborar en la campanya electoral. Es va comptar també amb la presència i participació d’algun representant pirata del parlament de Renania del Nord-Westfalia.
A aquest grup es va unir en Fabián Plaza, per tal d’aprendre tant com li fos possible i estrènyer llaços internacionals, i informar als assistents de les idees de cooperació entre pirates que hi ha a les diferents zones del territori espanyol. Va resultar interessant en aquest sentit descobrir que algunes de les iniciatives hispanes (des de la xarxa Parents2Parents fins al vídeo “Pirata.cat Z“) ja eren ben conegudes i elogiades.
En un ambient relaxat i informal, tots els assistents van compartir idees de campanya i van buscar maneres de cooperar més en el futur.
El pasado domingo día 20 se celebraron elecciones en el Land alemán de Baja Sajonia. Los Piratas locales tenían las esperanzas puestas en traspasar la umbral del 5% de los votos, cosa que les garantizaba la entrada en el parlamento. La expectación era enorme, sobre todo después de los éxitos alcanzados por el Movimiento Pirata alemán, que ya cuenta con presencia parlamentaria en los Länder de Berlín, Sarre, Schleswig-Holstein y Renania del Norte-Westfalia.
Contando con la colaboración más o menos directa de aproximadamente 3.000 afiliados, los Piratas de Baja Sajonia organizaron once puestos de información por todo el Land, cinco de ellos en la ciudad de Hanóver. Fue una campaña imaginativa – aunque no tanto como a las que nos tiene acostumbrados Piratenpartei – que incluyó el “asalto” de carteles electorales ajenos, pirateados con una tira en la que se leía: “… o vota Pirata”. Vistieron la ciudad de naranja con enormes pancartas, recordando la importancia de votar Pirata para cambiar las cosas. Era la primera vez que este Land contaba con Piratas yendo al abordaje, y todo esfuerzo se consideró poco.
En la fiesta de final de campaña, celebrada en una discoteca local, todo el mundo estaba pendiente de los datos que iban saliendo por las dos pantallas gigantes colocadas al efecto. Mientras esperaban los resultados, varios candidatos eran entrevistados en el escenario instalado. La televisión local también quiso hacerse eco de la expectación y envió a varios periodistas.
Los primeros resultados cayeron como un chorro de agua fría. El Partido Pirata de Baja Sajonia rondaba el 2% de los votos, lejos de alcanzar el 5% que precisaba para hacerse un hueco en el parlamento. Los rostros de los asistentes no escondían la decepción por lo acontecido. El resultado final (del 2,1% de los votos) dejó una sensación agridulce, ya que a pesar de no ser suficiente para conseguir escaños, sí que lo era para lograr financiación estatal, cosa que sin duda los Piratas de Baja Sajonia aprovecharán en su próxima lucha electoral.
Coincidiendo con la campaña, se celebró en Hanóver un taller internacional sobre organización de campañas electorales. Acudieron piratas de diversos lugares del mundo: Suecia, Países Bajos, Bélgica, Nueva Zelanda, Rumanía, Francia, República Checa … También llegaron piratas alemanes de otros Länder, que habían ido a Hanóver con la intención de colaborar en la campaña electoral. Se contó, así mismo, con la presencia y la participación de algún representante pirata del parlamento de Renania del Norte-Westfalia.
A este grupo se unió Fabián Plaza, para aprender tanto como le fuese posible y estrechar lazos internacionales, e informar a los asistentes de las ideas de cooperación entre piratas que hay en las distintas zonas del territorio español. Resultó interesante en este sentido descubrir que algunas de las iniciativas hispanas (desde la red Parents2Parents hasta el exitoso vídeo “Pirata.cat Z“) ya eran bien conocidas y elogiadas.
En un ambiente relajado e informal, todos los asistentes compartieron ideas de campaña y buscaron maneras de cooperar más en el futuro.