Estas vivint a l’estranger o no saps on pararàs el 20N? Vota per correu, i així ja tindràs la feina feta.
Cal demanar-ho abans del dijous 10 de novembre, si ho sol·licites ja no podràs votar de manera presencial el dia de les eleccions, ni que no ho hagis tramitat.
El procediment per a les persones que viuen a Catalunya, però volen votar per correu és el següent:
- anar a qualsevol oficina de correus amb el DNI, passaport o carnet de conduir i sol·licitar el vot per correu.
- l’Oficina del Cens t’enviarà per correu certificat al teu domicili la següent documentació:
- les paperetes i els sobres electorals
- el certificat d’inscripció al Cens
- un sobre on figura la direcció de la Taula on et correspon votar
- i un full explicatiu del procediment a seguir.
- obligatòriament has de rebre la carta en persona o anar-la a buscar a la oficina de correus, no ho pots delegar a ningú (excepte casos especials*)
- cal que enviïs el teu vot per correu certificat a la Taula electoral, seguint les indicacions que hauràs rebut.
- has d’enviar el vot, tres dies abans de les eleccions com a molt tard, per tal que arribi a temps.
Més informació del procediment, així com també dels casos especials*.
Si vius a l’estranger i estàs inscrit en el Cens especial de residents absents (CERA) el procediment és com si visquessis aquí. En canvi, si la teva estada a l’estranger és temporal, com pot ser una beca Erasmus, has de ser fora des de la convocatòria de les eleccions fins al dia dels comicis i cal que facis uns quants tràmits més. Consulta l’apartat Vots residents temporals a l’estranger.
Si votes a Pirates de Catalunya des de l’estranger, fes-nos-ho saber, explica’ns les peripècies que has hagut de fer i les publicarem al bloc!
Per demanar el vot des d´Alemanya cal presentar al consulat corresponent:
– Una Anmeldung (centificat d´empadronament) de màxim tres mesos d´antiguitat.
– Dues fotos de carnet.
– Presentar el DNI (i/o Passaport).
Si ja et vas inscriure com a resident temporal per a votar a les passades eleccions autonòmiques o municipals, només et cal el DNI, ja que la inscripció consular dura per un any sencer.
+ info: http://ves.cat/aTq2
Per demanar el vot des d´Alemanya cal presentar al consolat corresponent:
– Una Anmeldung (centificat d´empadronament) de màxim tres mesos d´antiguitat.
– Dues fotos de carnet.
– Presentar el DNI (i/o Passaport).
Si ja et vas inscriure com a resident temporal per a votar a les passades eleccions autonòmiques o municipals, només et cal el DNI, ja que la inscripció consular dura per un any sencer.
+ info: http://ves.cat/aTq2
Degut a la llei dels Avals, i als terminis del vot per correu, a partir de quan hi hauria que demanar el vot per correu, per rebre la documentació, incloent les paperetes dels partits que hagin aconseguit els avals necessaris, per què coneixent el sistema electoral i l’eficiència del vot per correu, a mi em té preocupat. Les últimes eleccions, les municipals, fins casi l’últim dia no tenia els papers a casa, es veu que Correus degut a la “crisi” no va contractar més gent com a cada període electoral i van anar de cul (paraules textuals de la treballadora de Correus que em va atendre), vaig anar un parell de cops a Correus a veure si ja tenien els meus papers, igual que molta gent, preocupat per si podria votar o no…
Procedint a demanar el vot des d’Austràlia