Ahir, 10 de març, la CUP va realitzar un comunicat explicant que la seva assemblea ha decidit no presentar-se a les pròximes eleccions generals del 28 d’Abril.

En primer lloc, volem felicitar a les nostres companyes al Parlament per l’exercici democràtic i participatiu de debat intern. Sabem que en temps on els calendaris collen i la informació mediàtica roba tot el protagonisme al diàleg, seguir fidels a la nostra ideologia assembleària es fa més difícil que mai.

Entenem i respectem la decisió, inclús va ser un debat que teníem al partit, però hem acabat apostant per dues estratègies diferents davant d’un mateix objectiu. Per tant, volem reiterar que ens mantenim ferms dins del projecte de la CUP Crida Constituent, candidatura que es va presentar a les darreres eleccions catalanes, i que es la base també del treball que volem fer si entrem al Congrés, Senat o Parlament Europeu.

Per això, en aquestes eleccions generals espanyoles portarem el nostre programa, i també els objectius comuns pactats a la CUP Crida Constituent, enarborant la bandera del mandat de l’1 d’octubre i el l’exercici del dret d’autodeterminació en llibertat, sense limitacions, i poder exercir de minoria de bloqueig amb l’objectiu de desestabilitzar fins que aquest dret, i d’altres retallats, com el dret de manifestació, es respectin.

Per tant, seguim endavant amb el nostre calendari, tal com es va comunicar el passat febrer, seguint el resultat de la consulta a la militància, i mantenim el nostre compromís de presentar candidatura i restem oberts a parlar amb qui vulgui sumar-s’hi. Aquesta nit, a les 23.59 h es tancarà el procés de Primàries per escollir els o les caps de llista per a cada llista provincial així com els membres per al Senat.

D’altra banda, continuem la recollida d’avals, un requeriment exigit per la llei electoral que implica esmerçar moltes hores per assolir el dret de ser presents a les eleccions, fet que considerem que lesiona greument el dret a la participació política activa de molta gent.

Pirates de Catalunya

6 respostes a “Comunicat de Pirates de Catalunya sobre la decisió de la CUP de no concórrer a les eleccions”