Comunicat de Pirates de Catalunya sobre les primàries de AeC

Alguns companys i companyes de Pirates de Catalunya i de la Confederación Pirata, a titol individual, hem col·laborat i participat inicialment en el projecte “Ahora en Común”, per crear una plataforma totalment horitzontal i que respecti els drets humans, aportant també la nostra experiència en aquests àmbits, així com en el de la participació ciutadana amb eines lliures que, pel fet de ser de codi obert, en cas que algú provés de fer frau, aquest seria visible per tothom.

Malauradament, “Ahora en Común” estatal ha decidit, de manera completament arbitrària i en contra de la comissió de tècnics nomenada per a aquesta finalitat, fer servir un sistema privat i privatiu per administrar el cens i les primàries que es duen a terme en aquest mes d’octubre, malgrat existir millors alternatives. En concret, es van oferir uns altres dos sistemes amb més experiència i de codi lliure, un dels quals ofert pels companys de Pirates de Catalunya, i que ja es va posar a prova amb èxit en diverses primàries a les darreres eleccions municipals per tot el territori de Catalunya.

Mes enllà de les pressions internes fetes públiques en determinats blogs, s’ha de saber que el sistema de Gesoft, una empresa presuntament vinculada a Izquierda Unida i sense una experiencia clara en democràcia electrònica, i que cobra per això, ha hagut de competir amb dos sistemes, Demokratian i el sistema Pirata basat en Agora Voting, aquest darrer amb experiència de sobres tant en primàries obertes com en el tractament del cens.

El resultat de les primàries pel sistema privat i privatiu Gesoft por ser manipulat amb total impunitat, mentre que Demokratian o el sistema de Pirates permeten que qualsevol informàtic auditi el codi, i permeten publicar tota la informació necessària per a l’escrutini independent.

D’acord amb tot allò exposat, entenem que nomes l’interès per manipular el cens, o fins i tot, els mateixos resultats, pot ser el motiu per a que AeC estatal hagi escollit aquest sistema, donat que l’unic que el diferencia de la resta, a banda de la inferioritat de les seves prestacions i el seu preu alt. Així, no podem acceptar ser còmplice en un cas de manipulació democràtica tant flagrant que, per una altra part fa evident quin és el tarannà dels manipuladors implicats.

Els Pirates promovem la democràcia directa en totes les organitzacions i estaments polítics així com l’ús de programari lliure en tots els àmbits de la societat, de manera que ens oposem a l’ús del programari propietari Gesoft per part d’Ahora en Común donat que, a mes de ser contrari al criteri de la comissió tècnica, no aporta prestacions suplementàries rellevants en gestió de cens ni en votacions, i a més no és gratuït. Es una decisió arbitrària que permet la manipulació dels resultats i impedeix el seu control democràtic.

Pirates de Catalunya mai participarà en cap iniciativa o candidatura que es desenvolupi amb programari propietari, sempre que hi hagi una alternativa lliure que compleixi les mateixes necessitats, ja que va en contra dels nostres idearis i principis fonamentals.

Deixa'ns un comentari

• (no el publicarem)