Comunicat de Pirates de l’Hospitalet de Llobregat, sobre la conformació de la candidatura d’En Comú Podem

Davant la situació creada vers l’elecció dels candidats i candidates de l’Hospitalet En Comú Podem per les properes eleccions municipals de l’Hospitalet, els companys i companyes que hi participaven com a independents donant continuïtat als acords establerts dins les anteriors legislatures, anuncien el trencament de la col·laboració amb la candidatura de l’Hospitalet En Comú Podem.

Aquesta decisió respon principalment a l’incompliment de dos dels principals acords pactats al seu dia, que considerem innegociables i que vulneren els principis més bàsics que defensem els Pirates.

En primer lloc, l’absència d’un procés de primàries, la qual cosa ha propiciat que es configuri una llista i un cap de llista, per intervenció de les estructures dels partits des de fora de la ciutat.
En segon lloc, que cap dels principals candidats i candidates ostenti dos càrrecs simultanis. Aquest serà el cas d’una diputada al Parlament i la candidata en tercera posició a la llista municipal, cosa que, tot i que és legal, trenca els acords i no ho considerem acceptable.

Després d’anys de sumar esforços amb la candidatura municipalista, primer com Canviem l’Hospitalet i després com En Comú Podem, ens veiem obligades a prendre aquesta decisió no desitjada. Tanmateix, els companys de L’Hospitalet manifesta el seu compromís i vinculació amb la ciutat de L’Hospitalet per seguir impulsant els drets humans, la cultura lliure, la democràcia directa o la transparència.

Pirates de l’Hospitalet de Llobregat